Shrnutí Dublinu 2018

Od 19.6. jsem se vydal s Lakym a Michalem na pětidenní dovolenou do Dublinu.

Plány na léto s průběhu jara značně změnily, kvůli dvoum neplánovaným fuckupům v našich cestovních skupinách. Původní plán byl jet na E3 do USA ale časem z toho vykrystalizovalo že spíš na Gamescom do Německa ale z toho taky sešlo z finančních důvodů části cestujících ve skupině. V průběhu toho Laky Dejv navrhnul, že bychom mohli před začátkem prázdnin letět do Dublinu v Irsku. No a nakonec to tak i dopadlo vzhledem k rozpadu předchozích dvou plánů. Ve skupině zůstal Dejv, Já, Michal a Laky. Ve skutečnosti jsme pak letěli pouze 3 bez Dejva.

Přípravy

Cestu jsme měli naplánovanou od úterka až do neděle a jak může začít dovolená no jak jinak než nervama několik dní před odletem. Víkend před jsme měli jet na svatbu autem a po příchodu do garáže jsem zjistil že máme úplně prázdnou přední levou pneumatiku :/ . To tak prázdnou že auto stálo na ráfku, pokus o napumpování byl odměněn syčením zhroucené pneumatiky. Byl jsem tedy nucen během neděle 17.6 vyměnit rezervu, která byla pochopitelně po těch letech v kufru úplně prázdná. Mám doma kompresor tak, že by to nebyl problém nafouknout jenže garáž je celkem daleko od domu a pro mě bylo jednodušší chvíli rumplovat s pumpičkou v garáži než se valit kilometr s 25 kg kompresorem do garáže. Po nafouknutí a nahození rezervy na auto jsem přijel před barák a letěl jsem do centra si nakoupit nějaký € na cestu. V neděli večer jsem pak napsal Dejvovi jestli už má nějaký info k ubytování protože bylo napsaný na něj a slušně jsem ho upozornil, že kluci ještě nemají checkin letenek, který měl taky pod svym účtem u Rayanairu. Večer jsem pak od Lakyho na TSku dostal informaci, že Dejv pravděpodobně nepoletí protože se stěhuje s přítelkyní do novýho kvartýru a moc se mu to nehodí čímž hodil do záchoda asi 10 000 kč. Zjednodušeně řečeno to odložil na později a pak na to zapomněl což je jeho rysem a neskutečně mě tím vytáčí. No jenže, při jeho odkladavačnosti se tak nějak vyprdnul i na to kontaktovat pronajímatele z AirBnB leč čekal že mu informace dorazí samy ale nedorazily. Tak jsme až do pondělního večera nevěděli komu máme zavolat a jak se dostaneme do bytu. Nakonec po mém nátlaku napsal pronajímateli a předal jí moje tel. číslo, příjezd nahlásil na osmou večerní v úterý.

Odlet do Dublinu

Proběhl hladce, odlítali jsme v 16:15 z Prahy. Nasednul jsem kolem jedný na metro a dojel na Zličín, kde jsem se setkal s Lakym a vyrazili jsme busem číslo 100 na letiště. Před vstupem na nás čekal Michal tak jsme se srazili a nikdo z nás neměl checkin zavazadlo tak po příjezdu šli rovnou na pasovku a k boarding gate. Vše probíhalo plynule bez zádrhelů a zhruba za 2,5 hodiny v 17:45 Dublinského času jsme dosedali za většího bočního větru na mezinárodním letišti v Dublinu.

Zhruba za půl hodiny jsme se vykutáleli z letištní haly na autobusový terminál, kde jsme si koupili za 12€ zpáteční jízdenku do centra. Naskočili jsme na první bus číslo 747 a jelo se. Naše cílová zastávka byla dle Google map “Irish Rail Building North Wall Quay” ale v trase busu byla jen zastávka “North Quay” tak jsem zahleděný do map sledoval cestu. Cílová zastávka byla hned u ústí řeky Liffey. Ubytování bylo pak asi 15 minut od nábřeží tak jsme tam nějakou chvíli zevlovali a kolem půl osmé vydali směrem k bytu. Nějakých 300 metrů od cíle mi začal zvonit telefon, kde se ukázalo číslo s Irskou národní předvolbou. Zvednul jsem jej a na druhé straně se ozval hlas, že už na nás čeká v bytě tak jsem jí řekl, že jsme zhruba 5 minut od místa a zavolám jí až budeme před domem. Po příchodu jsme se zkontaktovali a uvítala nás domácí v malém 3+1 bytě v pátém patře panelové novostavby. Kousíček od bytu byl Lidl a Aldi tak jsme hned po vybalení vzali tašku a šli jsme si nakoupit nějaké jídlo.

První den

Ráno jsme se začli postupně vstávat asi po 8 hodině, plán na dnešní den nebyl tak to bylo jen random procházení po městě.

« z 87 »

Druhý den

Na druhý den jsme měli i plán 🙂 , celý den byl vyhrazený pěší procházce po pobřeží do městečka Howth, které je severně od Dublinu. Trasa vedla kolem Lidlu a Aldi, které jsme proběhli a nakoupili si oběd (sendvič/bageta) s pitím. Pokračovali jsme podél pobřeží, slunce svítilo a foukal vítr. Teplota byla zhruba 20 stupňů což bylo fajn a zároveň jsme se všichni hezky připálil. Laky asi nejhůř z nás. Já a Michal jsme večer vypadali jak opařený kůře. Na Howth jsme došli až někdy kolem 15 hodiny, Laky navrhoval na začátku že se půjdeme podívat i na skály co jsou na kopci nicméně po téměř 6 hodinách cesty jsme to vypustili protože to bylo další asi 2 kilometry od přístavu a to se nikomu z nás moc nechtělo jít další 2 kilometry ještě k tomu do kopce. Výpravu jsme pak zakončili projížďkou kolem přilehlého malého ostrova a po chvíli zevlování v přístavu na trávníku jsme kolem páté naskočili na DART a jeli jsme zpět.

« z 61 »

Třetí den

Třetí den byl ve znamení celodenní výpravy do Wicklow mountains autobusem, odjížděli jsme dopoledne přihližně v 9 hodin z centra. V autobuse mluvil většinu cesty průvodce který popisoval místa kudy jsme zrovna v tu chvíli projížděli. Po cca hodině jízdy jsme zastavili na prvním místě Glencree armoury barracs. V místní pevnosti jsme měli chvíli na to obhlídnout okolí. Prošli jsme si komplex pevnosti a pak byl kousek od vchodu ještě potok, tady si Laky poněkud rozbil sklo displaye telefonu když šel po schodech směrem k potoku. Druhou krátkou zastávkou byl malý můstek nazvaný “PS: I Love you bridge” uprostřed ničeho v horách (fakt tam nebyl ani GSM signál 😀 ). Třetí zastávkou bylo jezero Tay (Lough Tay) kde nás autobus vyhodil na chvíli nad jezerem, každý udělal pár fotek a jelo se dál. Předposlední zastávkou byl Glendalough, mála vesnička s klášterem, hřbitovem a malým jezerem. Na procházku po okolí jsme měli 2 hodiny tak, že to vyšlo se projít kolem jezera a zpět. Poslední zastávkou naší cesty byla zastávka v vesnici Avoca a návštěva místní tradiční Irské hospody “Fitzgerald” . Po celém dni jsme se nadlábli, já jsem šel klasikou fish & chips.

« z 84 »

Čtvrtý den

Přes den jsme neměli žádný plán tak že jsme jen tak zevlovali po městě až večer jsme měli představení Riverdance – tradiční irské tance v Gaiety Theatre.

« z 38 »
Štítky , , , , .Záložka pro permanentní odkaz.